Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



tak dapat diungkap








Assalamualaikum .
rindu . semua orang pernah merasakan . selalunya penyakit rindu ni selalu pada orang yang bercinta , rindu pada mak ayah . tapi aku ni , rindu pada orang yang sekejap je berkenalan , pulak tu rindu dekat perempuan pulak ! OMG !!
Image result for animation shocked tumblr


oke.kisah dia dah sebulan berlalu :)
nama dia kak mira . Amira Nadia . maaf takde gambar nak tunjuk .tapi orangnya cantik, kurus tinggi .hujung bulan 4 dia jadi staff sementara dekat KLINIK PERGIGIAN ORTODONTIK tempat aku praktikal . dia ni senyap je .lembut je . aku taktahu nak cakap apa dengan dia sebab aku pun sama sama pendiam macam dia . ayat pertama dia tegur aku, "nama apa eh ? nanti ajaq lah .kami baru lagi kat sini ." aku pun oke oke je dengan dia . staff termuda yang aku pernah jumpa .umur dia 22 . nanti insyaAllah aku keluar posting pun sama macam dia jugak sebab dia dapat belajar time umur macam aku ni .

then, bila lama lama kami bekerja sekali, mula la bersembang . mula mula bersembang formal dulu . dia banyak tanya psl belajar la .then dia kongsi pengalaman dia . masa belajar, masa bekerja . banyak benda aku belajar daripada kak mira . sangat tk kedekut ilmu .

lama lama , mula bersembang psl peribadi . dia cite pasal pakwe dia, aku pun sama :) .tapi betul aku cakap, sama sama perempuan kalau nak rapat bersembang lah pasal pakwe, tak pun pasal lelaki. sure boleh rapat :) .tambah pulak bf kami dari kampung yang sama .rancaklah berborak .ada jugak staff yang cakap, "krik krik je bilik ni . staff pun pendiam. student pun pendiam ." padahal dorang tak dengar ke aku dengan kak mira bersembang, bergelak bagai nak rak . hakikatnya orang yang sama sama diam je tahu macamana kami rasa bila dapat gu yang sama .hehehe

sebulan je dia ganti . bila dah staff permanent dah sampai, dia kena balik ke KLINIK PERGIGIAN dia semula lah . dia happy sangat masa hari last dia . aku cakap, "lepasni kak mira takde dah lah" ."takpe farah . kak Adda kan ada . takpe, nanti kita jumpa kat KP batu Kurau eh :)" .insyaAllah kak mira :')

then, esoknya permanent staff dah ada . kakak ni dia baru habis cuti bersalin dan dia baru masuk ke klinik pakar ni so dia tk berapa tahu prosedur, cara kerja dan semua lah .kiranya dia dh macam student baru nk belajar .aku lah dorang suruh mengajar akak ni. dan sedikit letih lah sebab banyak aku je yang buat kerja. dia masih baru . tambah pulak masih tak kuat sebab baru je habis pantang .kalau kak mira ada ,dia lah yang banyak bantu aku. banyak payung aku .bergilir gilir dengan dia buat kerja .masa tu lah aku terasa sangat kehilangan dia . tersangat terasa . letih sama sama .sekarang letih 2 kali ganda . sampai satu tahap aku rasa nak menangis sangat bila tengok tempat yang kitorang selalu bersembang .

aku hantar whatsapp gambar kerusi yang dia selalu duduk . "bosannya kak mira takde :( " .dia reply, " baru tahu bosan hehehe"  ,kalaulah kak mira tahu farah dh hampir menangis tengok bilik tuu .

mungkin aku over tapi serious aku rindu :( .aku harap dia takkan lupakan aku, her first student  .hehehe .

dia dah nak bertunang lepas raya ni .and akan berkahwin bulan 12 . doakan yang baik baik buat kak mira ye :)

rindu akan semakin hilang tapi memori sentiasa di hati :)

Image result for i miss you tumblr photos



Blogger Unknown said...

tahniahhh awaaaa.:) jaga-jaga darah manis tu.

 
Blogger Madam N said...

salam perkenalan

 
Blogger Eeiou_ said...

Are you engaged? wowww congrats.
Anyways. so sweet hehe =D

 

Post a Comment